Nákladná loď Felicity Ace smerovala pod panamskou vlajkou so štyrmi tisíckami áut z nemeckého Emdenu do amerického prístavu Davisville na Rhodes Islande. Toto 200 metrové plavidlo, o veľkosti takmer troch futbalových ihrísk, prevádzkovala japonská spoločnosť Mitsui O.S.K. Lines.
Zo zatiaľ neznámych príčin na lodi 16. februára vypukol požiar, ktorý sa podarilo záchranným zložkám dostať pod kontrolu 24. februára. Loď sa nachádzala v Atlantickom oceáne 400 kilometrov od pobrežia portugalských Azorských ostrovov. Posádka sa spočiatku snažila oheň vlastnými silami uhasiť, aby nedošlo k väčším škodám, no bez výraznejšieho úspechu. Všetkých 22 členov posádky bolo nakoniec úspešne evakuovaných.
Príčina požiaru je momentálne neznáma. Zatiaľ sa špekuluje o tom, že došlo k vznieteniu lítiovo – iónovej batérie, keďže na lodi sa nachádzali aj elektrické crossovery Volkswagen ID.4. Teória zatiaľ nebola potvrdená, no vznietenie takýchto batérií mohlo požiar minimálne zhoršiť a predĺžiť. Takéto autá sa hasia horšie a po uhasení ich je potrebné odizolovať, pretože sa môžu opätovne vznietiť.
Na palube sa nachádzalo presne 3 965 áut, ktoré boli zničené požiarom, dymom, sladkou alebo slanou vodou. Medzi nimi sa nachádzali aj luxusnejšie typy áut. Podľa rôznych hovorcov spoločnosti bolo na palube 189 Bentley, 85 Lamborghini, približne 1 100 áut Porsche (vrátane modelu 718 Spyder, ktoré bolo vyčlenené pre novinára a zberateľa Matta Faraha). Zvyšok je bližšie nešpecifikovaný počet áut značky Audi a Volkswagen.
Uhasením požiaru sa incident Felicity Ace nekončí. Záchranný tím, po tom čo dostal oheň pod kontrolu, nastúpil na palubu a pomocou záchranárskej lode odtiahol plavidlo bližšie k ostrovu Faial v súostroví Azory. Všetko vyzeralo v poriadku, loď vyzerala stabilne, bez dymu a neboli spozorované žiadne úniky ropy a paliva do mora. Pri odťahovaní do prístavu však došlo k zmene počasia a začala búrka s príliš silným vetrom. Loď následne stratila stabilitu, rozhojdala sa a prevrátila na pravý bok, čo spôsobilo jej potopenie. Momentálne existujú obavy, že by mohlo dôjsť k znečisteniu Atlantického oceánu, pretože Felicity Ace viezla 2 200 ton paliva a 2 200 ton ropy. Poďme sa ďalej pozrieť aké ekonomické škody to bude mať pre Volkswagen.
Momentálne nie sú isté všetky ekonomické dopady tohto incidentu. Volkswagen sa zatiaľ vyjadruje veľmi zdržanlivo. Škody skúsila vypočítať spoločnosť pre modeláciu rizík Russell Group. Na palube boli autá v hodnote približne 401 miliónov USD (365 milióna eur), celková suma tovarov bola vyčíslená na 438 miliónov USD (398,71 milióna eur). Experti zo spoločnosti Russel Group počítajú s tým, že vozidlá boli poistené. Napriek tomu vznikla Volkswagenu pravdepodobne škoda najmenej 155 miliónov USD (138,19 milióna eur). Zatiaľ ide len o dohady a presné škody budú vyčíslené časom. Je pravdepodobné, že suma sa môže vyšplhať ešte vyššie, čo by bolo po pandemických odstávkach, čipovej kríze a prebiehajúcej vojne na Ukrajine ďalšou veľkou stratou pre nemecký koncern Volkswagen group.
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024